Sunday, February 12, 2012

TEORI VS PRAKTIKAL

Semester ini, bnyak subjek teori yang perlu aku pelajari dan praktikkan dengan alam pekerjaan dalam bidang pengurusan..ini subjek teorinya:

Banking In Malaysia
Commercial Law
Marketing Management
Investment Management (Mix Calculate)

Bnyak subjek ni yg related dengan industri antaranya Banking In Malaysia ni..Dengan subjek ni aku da boleh faham perniagaan atau apa2 jenis instrumen melibatkan wang tanpa adanya bank tidak bermaknalah perniagaan itu tanpa intermedieries yang berkesan.

Baru2 ini dalam tugasan kumpulan kami diarahkan untk membuat observing berkenaan dengan produk2 bank yang ditawarkan dibank2 comercial.Kami memilih Maybank Perda yang berdekatan sebagai sasaran lokasi kami.

Kami berjaya mendapat sedikit input yang berguna demi tugasan yang telah ditugaskan sambil diberi penerangan oleh Pegawai Eksekutif tersebut,bnyak maklumat mngenai Current Acc dan Savings boleh didapati di internet dengan mengakses portal Maybank2u.

Bank2 lain juga mengamalkan pendekatan yang sama kepada pengguna yang ingin membuat transaksi melalui internet dengan CIMB CLICKS,dan lain2 lagi.

Setelah maklumat yang dikehendaki mencukupi kami merakamkan gambar sebagai bukti dan mengambil pemplate sebagai rujukan.

Diringkaskan cerita,bnyak info yang kami pelajari sepanjang membuat tugasan ini,saya percaya ia akan mnumbhkan mnat yg mendalam khususnya dalam perbankan terutamanya perbankan islam yang mempunyai permintaan yang tinggi dalam pasaran kerja.

Sampai disinilah saya menulis untuk harini..esok saya ada kuiz law untuk bab2 Kontrak..subjek teori ini memerlukan pembacaan dan pemahaman yang mendalam.

Kita berjumpa lagi jika ad kelapangan waktu insyaallah saya akan penuhi ruangan ini dengan informasi yang berguna yang bukan sekadar CERITA IT sahaja.

Sekian,terima kasih.

No comments:

Post a Comment