Sunday, June 5, 2011

HARI NI FOLLOW SHOW THE MOUNTAIN SOUND KAT SELAMA

Ha...semalam ak follow pakngah ak BYB Muhaimin buat show kat Selama Perak anjuran Persatuan Belia Kawasan Selama. Ak sebenarnya da hampir-hampir ketinggalan nak follow show ni cozs salah faham antara pakngah ak 2 ngan aku.Ada ka dia bley kata aku reja ari sabtu 2? (Hari sabtu 4/6/2011 adalah cuti sempena HARI KEPUTERAAN YANG DIPERTUAN AGONG) so dia ingat aku reja la kot ri2 sbab dia tngok moto yang aku selalu parking kat blakang rmah dia xder.Time 2 aku g cc nak update blog nila.Nak dpendekkan cter,aku trus kol dia dia kata tngu pas maghrib nnti pakcik Mid amek.Ahli kumplan de Mountain Sound amek aku..Setel..

Pas2 da sampai sana aku x bt ap2 pown cuma tngok pakngah ak ngan geng2 dia bt test sound ja..Tp kali ni depa @ diorang x pkai sound system dari syarikat cina mcm yang aku tngok show sblum ni kat pantai remis..cuma yang pakai drum ngan amp ja len2 daripada Xpose Event Management (x clap ak) iaitu syarikat bumiputera melayu..hah cmni la mau tngok melayu sama melayu join skali bizs x kra la bt event ke ap ker..ap yang penting!!! KERJA SAMA2!

Masa diorang bt test sound 2 aku tngok diorang duk tune la mana yang x berapa nak sedap.Dipendekkan cter lgi jam nak dkat pkui 12 polis pown da mai ronda tngok..fham2 jelah kan orang nak tdor time 2...

Abizs 2 ikut pakngah n the gang pegi makan kat kdai tomyam brdekatan then pegi rest house.(dkat2 ngan tempat show 2 gak kat padang) Balik tngok blik tmpat aku nak mnginap ni boley la than cuma aircond terlampau sejuk sngat...mcm dok lam peti ais!!!

Malam 2 aku x berapa nak lena sngat pasai sejuk sngat.Aku paksa gak dri aku ni lena cos aku tau esok mesti aku capek bangat klau x ckup rehat.

Esoknya aku bangun solat subuh then tdor balek tp pakngah aku lpas solat sbuh dia tros kluag makan roti canai.Aku bngun blek pkui 9 mndi pas2 ciap nak g bt show(cheh hampeh cm aku lak artis ha3)

Seperkara lagi yg membuatkan aku rasa x syiok kos x bwak kamera psai kamera yang aku nak pinjam kat ayah aku 2 dia nak gna lak..aku nak pakai kamera pakngah aku dia plak bateri langsung kong..nak cari charger kat pekan selama mampuih la pekan mati mana ad juai menda exotic 2.Adei so aku tngkap pic pakai kamera hp ak jela lau tdak bley la tnjuk kat korng shoot yg bezs kat sana.(kalau aku tau ak rembat kejap kamera compeni ak hish!!!)

Time show 2 diorang cuma men lagu2 60 an cozs matlamat band ni cuma nak mengimbau kembali nostalgia sewaktu zaman kegemilangan irama tu masa tu.(tp irama dangdut pown 60 an gak ker)

Sewaktu show yang sedang berlangsung..pada masa yang sama perlawanan futsal antara belia2 diadakan dipadang yang sama.Maknanya pengunjung boleh menonton perlawanan sambil menyaksikan konsert..ha3 baguzs x idea ni?

Tengah show makin lama makin hngat sperti biasa tiba la time peraduan sms..orng yang bertangungjawap mengemukan soalan dan memilih siapa yang btul @ salah pown dia gak..Soalan dia lbey kurang berbunyi gini " Apakah slogan yang negeri perak yang dibawa oleh YAB Dato' Zambry Abd Kadir" sbenarnya sbleum soalan 2 habis dbaca aku da tau da jawpan dia..so ak tep la cpat2 sbelum dia sbut no tpon lak..da ciap 2 aku tngu dia sbut no tpon lak..aku enter no phone then trus antar..tiba la time nak mngumumkan siapa yang mng..yang 1 st da ad pmenang yg 2nd pown da ad..tiba la 3rd..tiba2 no aku lak NAIK..ha gabra2 nama lak aku xbowh tiba2 no ak lak nek..aku amek kputsan bt derk jer smpai abis konsert yang part 1 tu aku aku bgitau la kat pkngah aku aku ingtkan hadiah dia RM 1.00 tp halammak aih RM100.00 rugi2 (xder rezeki nak uat cmner)

Nak dipendekkan cter lgi..Konsert sambung lak sbelah petang pas kta lunch n rest..Then ada final futsal ngan penyampaian hadiah pas2 ada persembhan nyanyian oleh Tn Haji Mat Noor.

Abis jer program 2 ktorang pack2 brang then berngkat blik ke semanggol

So kat bawah ni ak upload la pic yang aku smpat aku shoot tuk tatapan korang.(sory pic xbrapa nak clear pkai hp camera ja)

































































Sampai jer rumah aku mandi then sembahyang maghrib.(Apasal rasa cam nak selselma jer baru balik selama jer da rasa cmni? hampeh tul)

No comments:

Post a Comment